HTML

Facebook

Hitchhiker blog

Stoppolj, ha gyalog vagy, vegyel fel egy stoppost, ha kocsival vagy, olvass Hitchhiker blogot, ha a gep elott ulsz.

Friss topikok

  • bennedekelek: jólett volna ha lett volna valami enbből az oldalból én most kezdek el stoppolni eddig sikerrel :)... (2013.07.01. 18:30) Miért jó stoppolni?
  • hitchhiker: hi, értem a megjegyzést, hogy nincs aktív, stoppos témájú blog a magyar neten. tudod, amikor mi el... (2010.11.26. 13:43) Budapest-Szeged oda-vissza
  • r1pp3rj4ck: Örülök, hogy tetszett :D Jön majd ma este a folytatás is, mert végre megint van netem :D (2010.08.13. 15:32) Hasznos tanácsok kezdőknek #1

2010.08.24. 18:10 r1pp3rj4ck

Budapest-Szeged oda-vissza

A vadiúj twitteremen élőben közvetítettem ezt a stoppolást, és azt is ígértem, hogy megírom egy posztban bővebben.

Kimentem az Örsre, onnan pedig a 3-mas villamossal a Nagykőrösi útra, Google Mapsen előre megnéztem, hol lenne jó kiállni az útra, és úgy gondoltam, ez tökéletes lesz, mert ez az út egyenesen felvisz az M5-re, ami ugye kellett nekem. Egy buszmegállóba álltam be, kiderült, hogy hülyén csináltam, legközelebb sokkal egyszerűbb lesz a Borárostól az 54-es busszal kimenni, mert az pont az a buszmegállóban tesz ki, ahol stoppoltam.

Készítettem táblát is előtte "M5 SZEGED" felirattal, azzal próbáltam fuvart szerezni, de kb. 3000-3600 kocsiból és kamionból egy se volt hajlandó felvenni az 1 óra alatt (átlagosan 50-60 autó haladt el előttem percenként). Kaptam néha egy-egy feedbacket, volt, aki megmutatta nekem a középső ujját (nem nagyon szereti a stopposokat valószínűleg), és volt olyan is, akinek tetszett, hogy stoppolok, de tele volt a kocsija. Azért jó érzés, hogy legalább észrevesznek.

Egy óra elteltével tartottam egy kis szünetet és elmentem egy kocsmába meginni egy kólát, aztán visszamentem. Miután eltelt még fél óra, úgy döntöttem, hogy szarok a táblára, megpróbálok ujjal stoppolni. 5 perc alatt már volt is fuvarom, igaz, csak Kecskemétig.

Egy Ivecos arc vett fel, nevezzük Ericnek, Kecskemétig végig dumáltunk, stoppolásról, vezetésről, külföldről, kamionozásról. Eddig azt hittem, unalmas hosszútávon kamionozni, de Eric meggyőzött az ellenkezőjéről. Amikor megáll pihenni egy parkolóban, megkeresi a magyarokat, és együtt főzőcskéznek, dumálgatnak. Persze, ha nincs magyar, jó a külföldi is. Ha lát stoppost, fel szokta venni, volt, hogy Hollandiából Spanyolországba vitt egy srácot meg a barátnőjét. Útközben találkoztunk is egy párral, akik fent az M5-ön stoppoltak, szintén Szegedre, de nem fértek volna már be, szóval ők sajnos kimaradtak a buliból.

Kecskemétnél tett ki egy kúton, azt mondta, próbáljak meg tankoló sofőröket kérdezgetni, hogy el tudnak-e vinni. Így is tettem, éppen egy 30 körüli srác, nevezzük Józsinak, meg az anyja szállt be egy kocsiba, amikor kiszálltam az Ivecoból, és azt mondták, szívesen elvisznek Szegedre, ha nem zavar a cigifüst, mert ők bizony dohányoznak. Engem nem zavart. Kicsit para volt, mert első körben ki se értünk a pályára, még a benzinkúton megállítottak minket a sünök egy stop-tábla miatt. Jogsi viszont nem volt a srácnál, az anyjánál meg lejárt jogsi volt. Engem nem kérdeztek, pedig szívesen vezettem volna... na mindegy, elengedtek minket így is, utána nem volt gond. Odaértem Szegedre, hívtam a barátnőmet, és az öccse kijött értem kocsival.

Tegnap indultam haza, barátnőmék mentek SZIN-re, én meg nem, szóval kivittek Szegedre (úgyis be kellett jönni az állomásra az egyik szines csajért), és kiálltam stoppolni a megszokott kis helyemre, ők megfordultak a körforgalomban, én meg elkezdtem stoppolni. 12 perc kellett ahhoz, hogy valaki megálljon. Egy új, ezüst Passat volt, egy 40 körüli férfi ült benne, nevezzük Eddienek, a kocsiban Maiden szólt és ő is Pestre ment. Bedobtam a cuccokat hátra, beültem előre, és egész úton dumáltunk zenéről, programnyelvekről, informatikáról (kiderült, hogy informatikus), autókról (főleg az új Passatok hibáiról - sok van). Kispesten tett ki, azt mondta, a 99-es busz elhoz Blahára, az meg nekem tökéletes, szóval vele is cseréltünk mailcímet, aztán elbúcsúztunk, és mentünk a saját dolgunkra.

Hazaértem, beugrottam mekibe kajálni (volt még egy kuponom 28.-ig, amivel kaphattam bármilyen mekmenü mellé egy bigmeket), lakótársam meg éppen elment bulizni a Morrison's 2-be, szóval lecuccoltam, és mentem én is. Vicces volt, mert pár zombie meg zombie prince után karaokeztünk, randomcsajokkal dumáltunk poénból, aztán egy csajjal új telefonszámcsere-rekordot döntöttem, tök jó hangja volt, és a szám után odamentem hozzá, azt mondtam, banda-manager vagyok, nincs nálam névjegykártya, cseréljünk számot, ma majd hívom.

Az este fénypontja mégiscsak az volt, amikor Morriból visszafelé találkoztunk egy arccal, aki egy night clubot promózott, kiderült, hogy tök jó arc, szóval dumáltunk (éppen angolul valamiért), és találkoztunk útközben egy kurvával a Jászainál valahol. Angolul nem tudott, mi meg magyarul nem tudtunk (ezt egy "let's have some fun"-nal jeleztem a többieknek), és egy kicsit kiborítottuk. Nagy nehezen el tudta magyarázni (leírta), hogy mennyi lenne hármunknak, amikor én megkérdeztem, lehet-e kártyával fizetni. Aztán elhúztunk, mert "nem volt készpénzünk és messze volt az ATM". Utána szidott minket egy kicsit (hát így bánnak a turistákkal Budapesten???), valószínűleg mert elhúztuk a munkaidejét. Egyébként 10 000 hufból meg lehetett volna hármunknak...

A sráccal egyébként ma este megyünk kocsmázni, kicsit összehaverkodtunk.

1 komment

Címkék: budapest bkv szeged angol mcdonalds kurva iron maiden iveco teherauto stoppolás morrisons


A bejegyzés trackback címe:

https://hitchhiker.blog.hu/api/trackback/id/tr902244428

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hitchhiker 2010.11.26. 13:43:34

hi,
értem a megjegyzést, hogy nincs aktív, stoppos témájú blog a magyar neten.
tudod, amikor mi elmentünk 3-an barátaimmal stoppolni európába, csak úgy, akkor indítottunk blogot, és marha nagy móka volt blogolni. aztán hazajöttünk, nem stoppoltunk többet (említésre méltót, reggel be a városba este meg haza az nem a beszámolásra váró esemény-típus), és bár akartunk menni még egy kört franciában, vagy portugálban, bárhol, ezidáig nem lett belőle semmi.

aztán tudod, egyetem, ösztöndíjak, munka, stb, nekünk sincs időnk megint 3 hétre eltűnni. de biztos lehetsz benne, ha egyszer eltűnünk, újraindul a blogunk!

milyen céljaid vannak a stoppolással? SZIN-en meg a fesztiválokon túl! szerintem hatalmas távokat lehet letudni stoppolással.

hitchhikers.blog.hu

csáó
süti beállítások módosítása